Monday, April 20, 2009

EGO





Assalamualaikum...

Hai sume!! korang penah tak kenal dengan orang yang ego nye tinggi sampai langit?? Kalau ada mesti korang tau betapa tensionnya ada kawan macam tu kan. Orang ego ni aku pun tak tau apa motif idup dia nak ada ego yang cam tu. Biasa la semua manusia ada perasaan ego masing2 tapi kalau dah melampau tahap gaban, bukan ke nak buat orang hangin ngan dia. Ego ni perlu, tapi agak2 la kan. Kalau down to earth sangat pun tak leh la...takut lak kena pijak ngan orang lain.

Dalam hidup aku kan, ada seorang manusia ni yang memang tersangat la ego nya sampai aku rasa kenapa la aku kena ada kait mengait dengan hidup dia. Ego dia tahap lebih 7 petala langit tau!! Aku sampai dah giveup nak bentuk dia untuk bagi dia pandang ke bumi sket. Ye la kan, manusia ni takkan hidup menongkat langit, sampai masa nanti gol jugak. So, tak yah la "ek" sangat. Bukan ada pape pun yang nak dibanggakan...life dia pun cam orang lain gak. Keje, makan, dapat gaji, makan, itu je la pun...tak la hebat mana kan...
Tapi tu la...sifat ego melampau ni bagi aku la eh..kalau dah teruk sangat akan effect orang2 di sekeliling, relationship dengan manusia sejagat, respect orang towards orang camni pun akan kurang sebab orang akan semakin menyampah kat dia dari hari ke hari. Aku sendiri, frankly speaking...kalau la aku boleh get rid of this one and only person dari hidup aku...how i wish i could do that...aku akan dapat balik happy life aku sebelum ni. Tapi tu la kan...jalan hidup kita ni Allah dah tentukan semuanya..dari lahir sampai la ajal sampai.

Cuma...aku berdoa sangat2 semoga satu hari nanti ada la terbukak sikit la kalau tak banyak pun, pintu hati orang2 yang ego melampau ni untuk kurang kan sikit sifat ego derang tu untuk kebaikan semua orang. Jangan sampai orang benci baru nak berubah...then its too late already!

Ok people...dats all for this session..TQ for reading..bye and salam...

Thursday, April 16, 2009

CUTE CUPCAKES




Assalamualaikum sume!!

Hari ni aku nak bisnes ngan korang. Ada member propose aku bisnes baru. Hari tu aku promote sambal belacan kan. Haaa....hari ni aku nak promote cupcakes. Serius beb...aku dah makan, sedap gilezzz!!!

Tak mahal, aku jual 6 pieces at RM8.50 je. Mahal? tak la...kalau korang dah rasa, hmm..korang akan kata...patut la dia jual harga tu...(hehehe). Kalo ade sesapa minat nak order leh la kol aku kat no ni..019-204 3322. Aku jamin korang puas ati punye. Kat luar aku dengar they are selling the same cupcakes at RM10.00 for 5 pieces. Mahalkan...
Takpe...try dulu baru tau.

ADIOS for now!!

Tuesday, April 14, 2009

Coupling









Assalamualaikum and hai sume!!

Semalam my birthday, thanx to ema and elias for the treat and the celebration. We went to KL Central, makan kat Secret Recipe and tetiba ada lak la kek dengan lilin datang siap ada nyanyi lagu Happy Bday lagi. (adoiyai...malu seh!!!). Nway, really appreciate it ema!!

Tapi tajuk kat atas ni bukan pasal bday kan..tu la pasal. Aku sbnrnya nak citer kat korang apa yang aku rasa semalam masa kami keluar tu. Actually there were 5 of us (no need to mention names la ya). Aku pegi dengan 2 couple, kira member rapat gak la. Yang satu couple ni bekas officemate aku. Bukan la nak memburukkan sesapa tapi apa yang berlaku depan mata aku semalam agak tidak sedap mata aku memandang (aku letak diri aku sebagai orang yang lebih tua dari mereka berempat tu). Actually all this while aku respect betul dengan boy yang sorang ni. Perangai dia sangat gentleman, sangat menghormati perempuan, sangat sopan and pendek kata aku senang la kawan ngan dia. Tapi kejadian semalam tu buat aku betul2 hilang respect for them both.

Bagi aku bercouple tu tak salah dan sesapa pun berhak untuk bercouple. But the problem is, kenapa sebagai orang melayu yang beragama islam kita mesti memalukan diri sendiri dengan berperangai tidak sopan depan public juz to show to other people yang kita sayang pasangan kita. Well, mungkin aku kedengaran kolot, but frankly speaking, aku geli dengan aksi2 manja yang ditunjukkan depan mata aku sekaligus membuatkan aku rasa, derang je ke bercouple? Bagi aku la kan, cukup la sekadar kita sama kita je tau yang kita love each other, tak yah la nak tunjuk kat sume orang yang kita sayang pasangan kita. Dari dulu kan, aku selalu rasa orang bertudung ni perangai lebih "advance" dari orang yang tidak bertudung (walaupun aku sendiri bertudung, but juz to mention a few)..Its ok untuk berkasih sayang but agak2 la kan. Aku rasa macam derang ni tak respect aku sebagai orang yg dah kawin dan dah lebih berumur dari derang. Aku lak jadi malu bila ada babak2 aksi manja dan meliuk lintuk berlaku kat depan mata aku. Nak tegur nanti kot la pulak orang sensitif, tak tegur aku lak yang meluat. Nasib baik kek semalam tu sedap, kalau tak dah keluar balik dah kot. huhuhu!!
Sebenarnya korang mesti tanya kan, dah tau camtu kenapa kena ajak couple tu keluar skali? OK..this is the answer..before this, aku sangat respect dengan couple ni sebab awal2 derang bercouple dulu aku tak nampak aksi2 manja dan meluat tu berlaku. Bagi aku, alhamdulillah la kalau derang ni berakhir ke jinjang pelamin dalam keadaan clean dan tidak merimaskan mata lain yang memandang. Tapi kalau belum kawin dah nak tunjuk kat sume orang mcm dia je ada kekasih, alamak...tak best la. Aku pun penah muda dan penah melalui time2 cam tu. Tapi takde la pulak bila aku dating aku buat orang lain panas mata. Bagi aku kita dok kat Malaysia ni sensitiviti orang Melayu kena la jaga. Dah sebab aku rasa aku seronok berkawan dengan derang la makanya aku ajak derang kuar sekali semalam tu. Malangnya mood aku sbnrnya ilang bila ada babak2 drama yang aku tak suka tengok. apapun, benda dah lepas...kira let go je la..

Kalau ada antara korang yang tengok Konsert AF7 minggu ke 5 baru2 ni mesti dengar komen dari Adibah Noor untuk Isma dan hubby dia kan. Lebih kurang cam ni la bunyi dia "Walaupun korang suami isteri, adab kena jaga dik..sebab sensitiviti masyarakat malaysia kena la jaga. tak sepatutnya berlaku aksi2 ganas mcm tadi tu" hahahaha...lebih kurang la..aku pn tak ingat sangat. So, bayangkan, suami isteri pun ditegah untuk berkelakuan begitu di khalayak ramai, apa lagi la yang takde ikatan pape. Fikirkan la ya...Untuk member aku yang tengah asyik masyuk bercinta tu, aku harap lepas ni korang jaga la adab korang di luar dan di tengah2 orang ramai ya. Jangan sampai orang mengata, kesian mak bapak kat rumah, tak tau apa anak2 buat kat luar...

Dengarnye derang berdua tu nak bertunang 24 hb ni. Alhamdulillah..cepat2 kan la benda yang baik tu. Kalau boleh tak yah la tunang lama2 ya. Nampak mcm dah desperado sangat dah tu, kalau boleh langsung la cepat2...Semoga korang berdua bahagia ke akhir hayat. Akak doakan yang terbaik untuk korang berdua. Semoga aksi2 kasih sayang yang ditunjukkan semalam tidak hanya berlaku sebelum kawin tapi akan berkekalan sehingga bila2 ok. Korang tak tau lagi apa yang akan korang lalui dalam perkahwinan nanti...
ALL THE BEST FOR BOTH OF U!!

Monday, April 13, 2009

HAPPY BIRTHDAY TO ME...








Hai sume..Assalamualaikum

Today is 13 of April 2009, maknenye dah 35 tahun dah aku hidup atas muka bumi Allah ni. Ish ish ish...tua dah aku nih!! Anyway, semoga aku akan menjadi insan yang semakin baik dan disukai (hik hik hik!!). Semoga impian aku yang macam2 ni akan tercapai gak one day. Semoga aku akan menjadi ibu yang semakin jelita dan disayangi oleh anak2ku (hahaha...poyo!!)

Semoga aku akan menjadi anak yang semakin disayangi oleh mak aku. 35 tahun dah hidup ni...apa ya pencapaian tertinggi aku dalam hidup?? Hmmm...apa eh...yang aku tau, dengan adanya 2 orang budak kecik kat umah tu (AMMAR DAN DAMIA), aku rasa hidup aku semakin bermakna dan dipenuhi. Semoga kebahagiaan ini akan berpanjangan dan diberkati. Insya Allah..
Happy birthday Izah!!!