Showing posts with label frustrated. Show all posts
Showing posts with label frustrated. Show all posts

Tuesday, December 29, 2009

Back Again...

Assalamualaikum sume!!

Ish ish ish…rasanye dah masuk 2 bulan dah aku tak update blog yang tah hape2 ni. Kalau nak kata takde masa tu tak jugak tapi kalau lak nak kata banyak masa pun tak gak. Kesimpulannye, aku leh kata aku takde mood nak “mengupdate”. Why? Mainly becoz aku tengah down sekarang ni. Why again? Hmm…so many things happen in so many months. All that happened need my full attention to resolve.

Ape pun, aku kembali untuk menceriakan blog aku ni sebab aku rasa aku hutang banyak sangat dengan Addy!! Hahahaha…Dy, baca blog ko kejap tadi buat akak rasa betapa ketinggalannya akak dalam berblog ni. U have so many to tell and to share but I have so many to keep and not to share…hmm…

Kalau nak ikut memang banyak giler nak citer tapi tu la…citer yang nak di story tu sangat la personal and I can’t go public about it. Ikut hati nak je luahkan sume kat sini so that ringan sikit beban hati dan kepala ni tapi…its juz toooooo personal…

Ape yang boleh aku share dengan korang ialah..andainya sekarang anda sume sedang berbahagia dan bergembira, keep it as long as u can becoz u juz can’t predict when it’ll go and stop. Would it come back or it’ll juz go and won’t come back…Kalau anda ade rumahtangga yang bahagia, Alhamdulillah dan peliharalah ia sebaik2nya dan andai ada sume ade anak2 yang comel dan membahagiakan, sayangilah mereka seolah2 hari ini adalah hari terakhir anda bersama mereka. Kesimpulan dari apa yang aku merapu ni…keep ur happiness as long as u live and don’t let go for whatever reasons…

Love for all…

Monday, June 15, 2009

Sakit Hati


Assalamualaikum...

Lama dah tak jengah blog aku ni. Nak kata busy sangat tu tak la, tapi for some reasons, aku tak tau nak citer apa walaupun banyak yang nak aku luahkan kat sini. But in the end, aku finally made up my mind to juz let go what i feel inside so dat aku rasa lega. Sket la walaupun tak semua.


In my life kan, aku selalu dulukan orang lain dari diri sendiri. Tak kira la dalam apa hal sekalipun. Kalau masa dulu2 (time belum married la), aku selalu dulukan adik beradik n parents. Tak kira dari sekecik2 sampai sebesar2 benda. Bagi aku macam ada satu kepuasan setiap kali aku bagi laluan pada family aku untuk achieve apa yang diorang nak dan impikan no doubt la kan...aku sendiri pun ada kehendak aku. But then, aku still rasa dulukan family tu satu keutamaan dalam hidup aku. Unfortunately, aku selalu rasa apa yang aku buat tu tak dapat appreciation dari sapa2 pun. Aku bukan mintak balasan apa pun...but at least...appreciate la...walaupun satu "terima kasih". Tapi bila fikir balik, apa yang aku buat tu aku buat dengan ikhlas, aku istighfar dan menyesal sebab dah macam tak ikhlas lak bunyinya kan.

Sampai aku dah kawin pulak, ada hubby, ada anak2. Again, my sacrifices are all for my family. Again and again aku put aside kehendak aku sendiri. Aku biar orang2 disekeliling aku dapat dan achieve apa yang diorang wish for. Seboleh-bolehnya aku akan tolong (tk kira la bagi duit ke, bagi support ke), but at least i show some interest in supporting them in whatever they do. In the end.......as usual, the sad part will always be mine...

What do i get in return?....nothing. Oh yes...something...sakit hati!! Itu la yang aku dapat setelah all the sacrifices made. Tapi... orang selalu kata kan...benda baik dibalas baik. Its juz dat..so far aku belum dapat part yang "baik" tu lagi. I juz believe dat Allah is planning something good for me in future...insya Allah...

Being and knowing myself for 35 years...I will still and always be me. Family will always be the 1st in my heart and my life. Without them...i lost everything. Aku cuma berdoa semoga satu hari orang2 ni sume bukak la mata sikit dan perasan kewujudan aku yang tak besar mana ni...hahahahaa!!!

Ok la...aku dh lega dah lepas dah keluarkan sume ni...TQ for reading eh frens.... May Allah bless all of u out there.

chowchinchow!!!