Monday, April 20, 2009

EGO





Assalamualaikum...

Hai sume!! korang penah tak kenal dengan orang yang ego nye tinggi sampai langit?? Kalau ada mesti korang tau betapa tensionnya ada kawan macam tu kan. Orang ego ni aku pun tak tau apa motif idup dia nak ada ego yang cam tu. Biasa la semua manusia ada perasaan ego masing2 tapi kalau dah melampau tahap gaban, bukan ke nak buat orang hangin ngan dia. Ego ni perlu, tapi agak2 la kan. Kalau down to earth sangat pun tak leh la...takut lak kena pijak ngan orang lain.

Dalam hidup aku kan, ada seorang manusia ni yang memang tersangat la ego nya sampai aku rasa kenapa la aku kena ada kait mengait dengan hidup dia. Ego dia tahap lebih 7 petala langit tau!! Aku sampai dah giveup nak bentuk dia untuk bagi dia pandang ke bumi sket. Ye la kan, manusia ni takkan hidup menongkat langit, sampai masa nanti gol jugak. So, tak yah la "ek" sangat. Bukan ada pape pun yang nak dibanggakan...life dia pun cam orang lain gak. Keje, makan, dapat gaji, makan, itu je la pun...tak la hebat mana kan...
Tapi tu la...sifat ego melampau ni bagi aku la eh..kalau dah teruk sangat akan effect orang2 di sekeliling, relationship dengan manusia sejagat, respect orang towards orang camni pun akan kurang sebab orang akan semakin menyampah kat dia dari hari ke hari. Aku sendiri, frankly speaking...kalau la aku boleh get rid of this one and only person dari hidup aku...how i wish i could do that...aku akan dapat balik happy life aku sebelum ni. Tapi tu la kan...jalan hidup kita ni Allah dah tentukan semuanya..dari lahir sampai la ajal sampai.

Cuma...aku berdoa sangat2 semoga satu hari nanti ada la terbukak sikit la kalau tak banyak pun, pintu hati orang2 yang ego melampau ni untuk kurang kan sikit sifat ego derang tu untuk kebaikan semua orang. Jangan sampai orang benci baru nak berubah...then its too late already!

Ok people...dats all for this session..TQ for reading..bye and salam...

5 comments:

  1. erkk...btul2 marah akak kita sorang nie....sbr gak...mengucapin.....

    ReplyDelete
  2. hehehe...kalau la ko tau sapa orang tu...

    ReplyDelete
  3. jawapan wat org egoistik ketahapan kegabanan...INNALILLAHHHHH.... wakakaka...sabar yea...smilesss...
    @@@kami x besar dan kami x kuat...wonder pets2x...@@@@hehehehe

    ReplyDelete
  4. Lupa lak nak jawab salam...walaikumussalam..wbrkth...

    ReplyDelete
  5. sapa lagi ni mesti dia cite pasal bekas laki dia si jep yg ego tu lah.....

    ReplyDelete