Friday, October 9, 2009

Keberkatan








Salam semua!!

Lama giler tak update blog yang tak seberapa ni sampai ada la orang sudah perli2…”tu la, dulu kata boleh update selalu…skrg tengok, dah bertapuk tak de citer baru”…hahahahaha!!!

Semua yang berlaku mesti la ade sebab kan..the story goes like this…

Aku skrg ni dah kena tukar unit lain. Bila bertukar unit maksudnye aku dah jadi orang baru kat tempat tu. Automatically, aku kena ubah routine aku gak. Kalau all this while I have too much leisure time to spend, now no more. In fact, masa aku sangat2 tertumpu pada keje yang berlambak2 hari2 ni. Feeling? Kalau orang Tanya how do u feel being in this new unit? Jawapan aku…I really like my new job. Honestly, dat will be my answer. Nak tau nape?

Kita bekerja untuk cari rezeki halal, nak kasi anak2 makan, nak support duit kete, nak makan, nak tambang, nak kasi mak, nak spend untuk keperluan harian. So, its clear yang kita memerlukan gaji halal untuk sume benda tu. Apa kes kalo gi keje…goyang kaki, time makan gi makan, cukup time balik, balik pas tu ujung bulan dapat gaji…hmmm…dats really not me…so..bila aku dapat offer gi unit baru ni melompat aku suke giler!!

Kat sini aku takde la penting sangat, but I think being in this unit I am being a lot of help to the unit itself. Tak la kata pulak kalau takde aku unit ni tak jalan (hahaha…melampau la pulak kan???), but in some ways, I feel appreciated la…

Walaupun aku memang takde masa langsung nak update blog ni disebabkan beban keje yang banyak di samping lain2 hal, but still…I feel life is more meaningful pegi keje sejak masuk unit baru ni. Yang penting bila aku dapat gaji ujung bulan tu…aku tak rasa bersalah lagi dah!!
Mungkin orang akan kata..alaaa…poyo la kau zah, macam la ko alim sangat, …nope!! Ini bukan soal alim, ini soal keberkatan dalam mencari rezeki. I’m not the right person to talk about this but being me for 35 yrs, I know myself more than anyone else…

So…harap2 lepas ni aku ada la masa sikit2 cam ni so dat I can update this blog more frequent. As for u guys…TQ for supporting n reading. Semoga korang sume diberkati dalam kehidupan harian.

Remember…juz be who u are and do what ur heart tells u to do…

Salam and adiosss!!

No comments:

Post a Comment