Wednesday, October 14, 2009

Majlis Makan2












Salam dan hai sume!! Hari Ahad lepas aku ada buat majlis makan2 kat umah aku sebab nak jamu kawan2 ofis makan sempena hari raya ni. Ni sume kesinambungan dari entry “Open House” aku ari tu la…Alhamdulillah…sumenye berjalan lancar dan seperti yang dirancang.

Seawal jam 5 pagi aku bangun untuk mula memasak sume menu yang dah aku rancang seminggu sebelumnye. Nasi minyak dengan ayam masak merah, dalca dan acar rampai, spaghetti Bolognese, lontong dengan kuah lodeh, sambal ikan bilis dan kuah kacang, coklat kek dan agar2 pandan santan. Alhamdulillah, sumenye berjaya aku siapkan dalam masa 6 jam. Tima kasih gak kat mak aku yang menjadi pembantu setia aku dari jam 5 pagi tu…Tepat pukul 12.30 aku dah stat menghidang kat meja depan umah. Puas hati tengok sumenye tersedia dengan cantiknye..hehehe…maklumla kan, air tangan sendiri yang sediakan..
Tetamu pertama yang datang is Cip dan tunang tersayang, faridah. TQ so much cip for being my first guess. Pas tu berderet2 lagi la sume jemputan. Thanx to all yang sudi menjengah ke umah aku aritu ok!! Bagi yang tak dapat datang walau ape pun alasan korang, AKU MERAJUK TAU!! Mana taknye, bila aku senyap tak nak buat sume suruh buat…bila lak aku dah beria2 masak memacam, tak nak datang lak…
Tetamu terakhir aku datang pada pukul 9.30 malam!! Perghhh penatnye jangan citer la beb, aku dah lembik giler dah masa tu. Mana taknye, fikir gak esoknye dah lah kena keje lagi. Dengan dapur yang tunggang langgang, dengan rumah yang kena kemas lagi, dengan tetamu yang sampai ke malam tak abih lagi…Endingnye, kol 1 pagi sume siap. Maksud aku, siap berkemas, siap basuh pinggan mangkuk, siap alih khemah depan umah, siap segala2nye lah!!
Penat??? Gila tak penat??? Masa masuk tido malam tu memang kepala aku dah tuning tak nak gi keje dah sbnrnye. Tapi Alhamdulillah masa aku bangun pagi tu aku rasa agak segar gak la…penat masih ada lagi tapi rasanye can manage to get up and ready for office. So,gi je la keje cam biasa. Korang tau…dalam kol 10 pagi kat ofis…hah!! Amik kau…mengantuk tak hengat punye!! Badan dah rasa kebas semacam (overdose keje semalam neh!!). Tapi gagahkan gak wat keje sebab takkan nak mintak half day lakkan. Dah la semalamnye bos aku ada datang gak kat umah aku tu. Kang tak pasal2 je, mintak cuti sebab letih?? Tak payah!!
So, untuk sume kengkawan yang datang aritu, tima kasih sebab spend time korang untuk datang, really appreciate it…

ADIOS TO ALL!!

No comments:

Post a Comment