Thursday, April 9, 2009

Lambaian Kaabah



Assalamualaikum...

Semalam 8 April, ada sorang member aku berangkat ke Mekah menunaikan ibadah umrah. Huhuhu...sedey ar. Tau kenapa? Sebab sehari sblm dia pegi kami ada berborak kat YM. Dia luahkan macam2 kat aku. Pasal perasaan dia nak pegi ni. Pasal ketaksediaan dia nak menjengah bumi Mekah. Tentang ketakutan dia nak jejakkan kaki kat sana. Aku confront dia macam2 (macam la aku ni pandai sangat kan)..hehehe. Tapi sebagai kawan, aku coolkan perasaan dia. Faham2 je la, tempat yang dia nak pegi ni tempat yang menjadi idaman semua umat Islam (mampu tak mampu je yang membezakan sama ada kita boleh pegi kesana ke tak). InsyaAllah, kalau ade rezeki aku juga akan kesana suatu hari nanti.


Aku doakan semoga kawan aku tu selamat pergi dan selamat kembali. Semoga semua ibadah yang dilakukan disana akan mendapat keberkatan dari yang Maha Esa. Aku jugak doakan semoga apa yang di pohon di sana akan dimakbulkan Allah s.w.t. Sebagai kawan, aku nak sangat tengok dia bahagia dengan kehidupan yang dia impi2kan.

Semoga juga, pada satu hari kelak, aku akan mendapat peluang menjejakkan kaki ke bumi Mekah. Insya Allah....

1 comment:

  1. salam, thanx fren sy dah pergi n balik ngan selamat! terlalu indah perjalanan sy kali ini... n sy berdoa akn jejak lg kaki ke tanah haram yg suci!

    ReplyDelete